måndag 12 oktober 2009

Är så lättad!

Jag har pratat med soc idag. Är så lättad för de lägger ner utredningen och det kändes som en sten föll från mitt hjärta. De sa att jag är en bra mamma och att jag försöker hjälpa Linneá genom att jag har dragit igång samtalen och att jag har försökt att få till ett samarbete med Micke.
Detta hade jag ju redan gjort innan anmälan gjordes så det kändes bra att jag hade tagit tag i allt innan.
Mötet i skolan gick väl hyfsat. Försökt ringa Micke men han svarade inte och jag lämnade ett meddelande på mobilsvar så vi ser väl om han ringer upp.
Men det är kämpigt på skolan men vi kom fram till olika lösningar men jag måste ju höra med Micke om det är ok...så vi ser väl om han ringer upp.
Annars vet jag inte om jag får göra som det är tänkt men har han inte hört av sig i slutet av veckan får jag diskutera det med SYNQ om jag kan göra så utan hans medgivande.
Markus har kommit på ett kanon projekt att göra och det känns skönt. De var kaos i klassen för det var bara 9 elever av 29 som hade kommit på vad de ska göra...resten fick IG-varning.

Är rätt trött efter igår kväll sen har jag jobbat dubbla pass idag. Så det blir hem och sova direkt idag.
Men har haft ett bra snack med Linneá idag och hon är helt med på att förslagen som jag har givit henne.
Sen har jag utan att rådfrågat Micke låtit henne läsa tyska som andra språk...är ju lite svårt när papprerna ska vara inne imorgon och han inte svarar på samtalen.

Men jag tror ändå i slutändan att allt blir bra. :)
Förresten fick massor av sms av Micke i helgen....där han säger att han hatar mej för jag har förstört det mellan han och hans tjej i Stockholm men jag förstår inte hur jag kan ha förstört det...han var ju redan singel. Han har tydligen erkänt vissa saker som att han ville ha sex med mej. Förstår inte hur jag kunde förstöra nåt som inte fanns..men tydligen kan man det oxå...hihi.
Detta är ju inte mitt fel utan det är ju inte så att han som försökte...så ja inte vet jag hur det är bara mitt fel....tror inte det för en sekund...vissa val måste man själv stå för!!
Så funkar livet!! Att man står för sina kast!!

Skickar en styrke kram till Fia....Tack!
Ha det bra!

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad skönt för dig att de har lagt ner det men nu har du svart på vitt att du är en bra mamma. Läste kommentarerna men ursäkta mig men vilken idiot.
    Verkar som det är som en säger att det är Micke, nån vän till honom eller kan det vara så illa att det är den "nya tjejen". Fattar inte riktigt det sista som hon/han kommenterar när du har skrivit till din syster! Är den personen så dum att du inte ens får skriva till din egen syster!
    Jag säger som de andra skit i idioten.
    När man inte har nåt annat att göra än att följa din blogg och lägga in idiotiska kommentarer så är det synd om den stackares människa el hur?
    Fika i veckan? J

    SvaraRadera
  2. Skönt o höra att det löst sig o tack för styrkekramarna, de behövs verkligen...
    Skickar några tillbaka =)
    Fia

    SvaraRadera
  3. Tack Fia! Saknar min syster yster! Vill att du kommer snart till mej! Du är den enda som jag litar fullt ut på! Förutom några av mina bästa vänner! Hoppas att allt går bra på torsdag! Ska tänka på dej då!
    Massor av kramar!

    SvaraRadera