torsdag 5 november 2009

Ett tag sen jag skrev!

Livet blir bara tuffare o tuffare. Det har varit 2 tunga veckor...ekonomi håller på att haverera totalt för jag har fortfarande inte fått i gång underhållet. Jag har 500 kr kvar på kontot att leva resten av månaden och i kylen finns det inte ens mjölk och bröd just nu.
Pressen över allt som händer håller på ta överhand just nu. Min yrsel blir bara värre och värre.

Fick ett sms av Micke att han har tagit kontakt med en advokat o ska stämma mej för ärekränkning. Känns som han gör allt nu för att förstöra mitt liv och bryta ner mej. Till alla NEJ jag svarade inte på det smset.
Linneá har varit på rymmen en hel natt tillsammans med några kompisar...det ledde till att hon fick mobil, dataförbud och utegångsförbud hela lovet och så får hon inte vara med de kompisarna på länge. Men det kände att jag måste markera ordentligt denna gång vilket känns som hon förstod att jag menade allvar....hon har faktiskt skött sig jättebra sen helt enormt bra.
Var på utvecklingssamtal och jag är jätteimpad hur duktig hon är i vissa ämnen och duktig på att koncentrera sig. Läraren snappar upp ett steg på engelskan och svenska för att hon ska få utmaning.
Helgen 30-1/11 skulle Micke ha Linneá dagtid men på lördag så hörde vi inte av honom förren 15.15 då han ringde från min hemtelefon till min mobil.....sa att han har suttit hemma o väntat på att jag ska komma m henne,,,,men jag visste inte ens om han var i här....smsade honom vid 10 på förmiddagen....men fick inget svar vilket jag skickade till två av hans telefoner...jag var på jobbet så jag kunde åka o "kontrollera" att han var hemma. Sen gjorde vi upp att han skulle sova hemma hos mej så sov jag bort för att han skulle hinna träffa henne lite. Och eftersom jag skulle jobba på natten så passade detta jättebra....
Det jag inte förväntade mej att han skulle vara så bakis som han var...och sen öppnade han min post och gick igenom mina räkningar.
Han köpte iaf ett par vinterskor till henne så det lättade lite iaf på min börda.
Markus har varit i Sthlm en och en halv vecka och han träffade faktiskt Micke en gång....WOW säger jag bara. En gång jaja säger jag bara.
Känns som jag bara skiter i allt snart för det är så jobbigt att inte har ekonomi....jag har ju knappt råd att köpa mjölk till barnen.
För mej är det allt att ha en bra ekonomi....
Menar jag är van att leva snålt men så här har det nog aldrig varit.....

Kramiz från Puff!

2 kommentarer: