måndag 16 november 2009

Allt är så jobbigt!

Blivit dålig på att skriva i denna blogg men mitt liv rasar som ett korthus och jag känner att jag inte har riktigt orkat. Jag mår sämre och sämre både psykiskt och fysiskt. Räkningarna hopar sig och min yrsel är helt åt helvete med och psykist är det mest min oro över hur jag ska få ihop allt ekonomin, jobbet, barnen, deras läxor. Skulle nog behöva ha en kväll för mig själv utan barn och ha det lite kul men när pengarna inte finns så sitter man där man sitter....vet inte sist när jag träffade min vänner för att göra nåt kul tillsammans det var nog innan sommaren för jag har ju aldrig nå pengar att följa med...

Orkar inte längre få samtal och sms av Micke i tid och otid. Vet inte hur jag ska få det att sluta. Ihelgen fick jag bland annat ett sms att han var på Golden hits med en tjej från öjebyn kl 00.50 men tror han att jag ska bli svartsjuk eller? Men jag tycker det är så jobbigt att han inte lämnar mej i fred. Detta skickade han från en gemnsam väns mobil för hans jobb mobil hade blivit "stulen" natten mot fredag och han hade inga pengar kvar på sin privata mobil. Det hade jag oxå fått ett sms av honom tidigare om.
Men nu verkar det som i slutet av månaden att underhållet ska komma igång och det är skönt. Sen kommer julen och jag gruvar mej nåt jävels för den för jag vet inte om jag ens har råd att köpa nån julklapp till barnen och det är det jobbigaste i allt.
Sitter mest på mina lediga dar och är ledsen och nedstämd för det känns skit hela mitt liv.
Sen när man får höra hur mycke pengar som micke tjänar och inte ens hör om barnen behöver nåt.....men men han köpte iaf ett par skor till Linneá så hon slapp frysa. Markus han behöver kläder och skor alla hans skor är trasiga....
I och med att jag kommer sänka min lön nu när kommunen har tagit bort ett avtal så kommer jag att förlora ca 12000 kr per år och det känns oxå tungt var ska jag få tag i dessa summor.
Sen har jag inte fått jobbet som sökte det känns ju inte heller så kul....men hon uppmuntrade mej att söka igen då resten av tjänsterna kommer ut i dagarna!
Jag skulle verkligen behöva ha lite mer dagtid och inte bara kvällar för Linneá skull.
Ibland önskade jag att man bara hade ett trollspö som man kunde trolla bort allt det dåliga...eller kunde göra om vissa saker i sitt liv....vilka saker det vet jag inte men jag hade iaf inte valt bort barnen.
Hade inte jag haft mina barn då hade jag bara försvunnit....
Positiv sak är iaf att Advokaten har inte ringt och när jag frågade micke om det så han att han bara skiter i det! Inte för jag är rädd för det finns inget att hämta var själv i kontakt med en advokat o han sa så länge jag inte lämnar ut riktiga namn så finns det inte mycket att hämta!
Igår ringde en vän frågade om jag kan tänka mej att jobba lite extra och jag var tvungen att säga att självklart vill jag det för jag kan inte och har inte ekonomi för att tacka nej.....så han skulle höra av sig om det.
Men det betyder att jag kommer vara hemifrån ännu mer men vad ska jag göra!

Nu måste jag sätta mej med min CV och titta igenom den så den ser bra ut!
Kramizar till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar